2015. április 28., kedd

Napi tanulási terv



Készítsünk tervet a tanulásunk ütemezéséhez!




ütemezzük a tanulni valót

A legideálisabb, ha rendszeresen tanulunk egyik előadástól a másikig. Nehezen megvalósítható ugyan, de nagyon hatékony. Én is sokszor próbáltam rávenni magam a rendszeres tanulásra. Ezt csak akkor sikerült megvalósítani, ha a tanár megoldandó feladattal látott el bennünket, s annak pontos határideje volt. Erre mindig felkészültem, azonban a folyamatos tanulás nem ment. Mindig volt fontosabb feladat a családban, amit el kellett végezni. (És persze én is gyakran halogattam!)

Felnőtt fejjel kismamaként kezdtem el újra tanulni. A képzési idő alatt megszületett a lányom. A vizsgára már az édesapám vitt el kocsival mindkettőnket, s amíg én vizsgáztam, ő vigyázott a kicsire. Utoljára 49 éves koromban iratkoztam be egy főiskolára. Mondhatom nagyon élveztem. Rácáfoltam a szakemberek azon megállapítására, hogy 50 év fölött kezd leépülni az ember agyilag. Én kiváló eredménnyel diplomáztam. Nálam sokkal fiatalabbak közül menet közben néhányan kihullottak,néhányan pedig sokkal gyengébb eredménnyel végeztek. Ők talán nem voltak úgy motiválva, ahogyan én.

Kicsit elkalandoztam.
Tehát célszerű tanulási tervet készíteni. Ezt többféleképpen tehetjük.
Ha ritkán vannak a konzultációk, előadások, akkor nekünk célszerű a tananyagot részekre bontani a tanulásra szánt idő és a vizsgák időpontjának függvényében.

A hétvége csak egyik napjára tervezzünk tanulást, a másik nap legyen a családé. Ne érezzék, hogy háttérbe szorulnak, csak azért, mert mi tanulunk.
Így meg van a teljes tanulásra fordítható napok száma. Szemben vele a tankönyvek, és azok oldalszáma. Innen már csak egyszerű osztás kérdése az egész, máris kiderül, hogy naponta – és persze tantárgyanként  - mennyi oldalt kell áttanulmányozni. Látván a napi mennyiséget, el kell dönteni, hogy mennyi időt is fordítsunk naponta a tanulásra.
Javaslom, hogy minimum legyen ez két óra, de lehet több is. Ha elaprózzuk az időnket, akkor nem lesz hatékony a munka, mert nincs idő az elmélyülésre.

Ha képtelenek vagyunk a rendszeres tanulásra, akkor javaslom – úgy sincs más megoldás – a vizsgára való tanulást.
Ebben az esetben is ütemezni kell a tanulni valót, de itt már sokkal több anyag jut egy napra.
Vizsgaidőszakban nincs kivétel hétköznap és hétvége között. Szigorúan be kell tartani a napi elsajátítandó mennyiséget. Szakaszosan ugyan, de legalább napi 3-4 órát foglalkozzunk az anyaggal.

Tanulhatunk este, éjjel, vagy akár hajnalban is…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése